Covid-19 tiltak på Hauernrittet
Postet av Hauern den 14. Aug 2020
For å redusere smittefare ved gjennomføring av Hauernrittet gjør vi en del endringer i arrangementet. Så lenge den lokale smittesituasjonen ikke endrer seg vesentlig neste uke blir dette gjeldende:
- Maks 200 deltakere fordelt på trim og konkurranse.
- Puljestart med 20 i hver pulje. 5 minutter mellom hver pulje. Det vil også bli markert med bånd slik at de startende står i to rekker med minst en meter mellom rekkene.
- Utlevering av startnummer flyttes til startområdet i Kanada. Utlevering av startnummer fra kl. 10:00.
- Kun forhåndspåmelding fram til kl. 23.59 torsdag 20. august.
- Håndsprit vil være tilgjengelig flere steder i start- og målområdet.
- Det blir ikke drikkestasjon på Nykjua.
- Målgang flyttes til Eggevollen og vi sperrer av hele parkeringen ved skiskyteranlegget.
- Det blir ikke transport av bagasje fra start til mål.
- Vinnere annonseres i mål, men det vil ikke bli premieutdeling eller opphenging av resultatlister. Alle resultater vil legges ut på nett så raskt det lar seg gjøre. Klassepremier og premier til de 1/5 raskeste i hver klasse kan hentes i DNT-butikken i Drammen.
- Det blir dessverre heller ikke noe av den nydelige lapskausen i mål.
Vi beklager at dette vil gi en betydelig redusert opplevelse for alle deltakere, men velger å heller være positive til at vi klarer å gjennomføre innenfor de rammene som er.
I tillegg ber vi alle deltakere ta hensyn til seg selv og andre ved å vaske hender, benytte håndsprit og holde seg hjemme dersom man har symptomer på Covid-19.
Kommentarer
Logg inn for å skrive en kommentar.